Тексти для диктантів та списування
(повторення 3 класу)
(повторення 3 класу)
1
Подорожник
Подорожник зустрічається на узбіччі доріг, на луках, поблизу помешкання, на узліссі.
Заготовляють подорожник під час цвітіння. При цьому намагаються не пошкодити коріння. Сушать листя подорожника на горищах чи під іншим накриттям. Подорожник вживають для лікування різних хвороб.
(З8 сл.)(М.А.Білецька)
Граматичне завдання
• Визнач граматичну основу першого речення.
• Визнач частини мови у:
• а) другому реченні, б) останньому реченні.
• Визнач кількість букв та звуків в слові КОРІННЯ.
• Поділи для переносу на склади слово ЛІКУВАННЯ.
2
Білка
Надійшла осінь. Листя на деревах стало жовтіти і падати на землю. Догоряють у квітниках яскраві літні квіти. Білка почала готуватися до зими. Вона збирала і сушила на сучках гриби. Носила насіння, жолуді та горіхи. Усе це ховала білка в своєму дуплі. Багато різної їжі запасла білка на зиму
Добре підготувалася лісова ласунка до зими.
(55 сл.) (За Ю. Старостенком.)
3
Українське село
Мальовниче українське село. Спить земля під крилами вітрів. За селом блукає синій туман. Сумно плаче стара верба над тихим ставом. А сонний очерет заспокоює її.
На небі засяяв повний місяць. Висипали поряд цяточки зірок. Милий куточок рідного краю.
(40 слів)
4
Пташина сім‘я
За віконцем малі горобчики в'ють гніздечко. По пір'їнці і соломинці носять вони під покрівлю. Ось гніздечко і готове. Сидять горобчики по черзі на маленьких яєчках.
П'ятеро гороб'яток вилупилось у гніздечку. Дзьобики у них жовті і м'якенькі. А замість пір'ячка тільки ріденький пушок. Цілими днями носять батьки своїм малятам їжу. День за днем в'яне і згасає пишне літо.
(60 сл.)
Граматичне завдання
• Визнач члени речення у першому реченні.
• Визнач частини мови в цьому реченні.
• Зроби звуко-буквений аналіз слів:
• В'ЮТЬ; ДЗЬОБ.
5
Пасіка
У вишневому саду стоїть велика пасіка. Рівними рядами розташувались маленькі дерев'яні будиночки. Це велика пасіка. У вуликах живуть дружні бджолині сім'ї. Бджоли дуже працьовиті. З раннього ранку до пізнього вечора збирають вони солодкий нектар. У вуликах бджоли перетворюють його на запашний мед.
Мед корисний дорослим і дітям для здоров'я. Обов'язково їжте його!
(53 сл.)
6
Складіть із поданими словами речення й запишіть.
1. Дощ, іти, рясний, вранці.
2. Хлопці, біля, річки, стояли, з вудками.
3. Дівчина, книжка, цікава, читати.
4. Учні, на уроці, розмовляти, голосно.
5. Вчителька, випити, чай, запропонувати, дівчатка.
7
На перерві
Закінчився урок читання. Почалася велика перерва. День видався чудовий. Усі учні вийшли на шкільне подвір'я. Тільки Василько та Мар'янка залишились у класі. Вони сьогодні чергові.
Діти провітрили класну кімнату. Мар'янка полила квіти. Разом з Васильком вона підготувала все потрібне до наступного уроку.
(44 сл.) (К. С. Прищепа, В. Ф. Вашуленко).
Граматичне завдання
• Визнач члени речення у :
• а) першому реченні другого абзацу;
• б) третьому реченні першого абзацу.
16
• Встанови зв'язок між членами, визнач частини мови.
• Визнач кількість букв, звуків у словах: подвір'я, сьогодні.
• Поділи на склади для переносу: Мар'янка.
8
Синичка
Випав перший сніг. Діти повісили на березі годівничку. Прилетіла до неї жвава синичка. Схопила в дзьоб гарбузове насіння і ну його клювати. А тут і горобці з'явились у їдальні. Угледіла синичка їх на годівничці. Заметушилась і пір'я настовбурчила. Присіла біля насіння, дзьобом сердито клацає.
Подзьобали горобці крихт на землі та й полетіли далі. (53 сл.)
9
Зустріч у лісі
Іду ліском та дивлюсь, чи не достигли на ліщинах горішки. Глянув на стежку і побачив кроків за десять од мене лисичку. Мордочка в неї гостра, хвіст довгий, пухнастий. Я не злякався, дивлюсь на неї. А лисичка поглядає на мене і носиком нюхає. Потім плиг у кущі. То тільки й бачив.
(53 сл.) (А. М'ястківський.)
Граматичне завдання
• Визнач члени речення.
• В лісі діти зустріли хитру лисичку.(1в.)
• Весела лисичка нюхала чорним носиком.(2в.)
• Визнач частини мови в цих реченнях.
• Встанови зв'язок між членами речення.
10
Прогулянка
Біля нашого села тече широка річка. Вона біжить між зеленими луками і огинає ліс. Високі берези і клени шумлять над берегами річки. До лісу прийшли учні другого класу. У лісі тихо. Тільки верхів'я дереві про щось гомонять між собою.
Хлопчики збирали соснові шишки і жолуді. А які красиві листочки зібрали дівчатка для гербарію! Весело було в лісі!
(58 сл.)(К. С.Прищепа, В. Ф. Вашуленко.)
11
Рідний край
Біля твоєї хати цвітуть мальви. Вузенька стежка біжить до криниці. Там росте калина або шумить молоденька тополя. За хатою цвітуть вишні і яблуні.
З поля вітерець доносить запах жита і гречки. Долітає гуркіт моторів. Там працює твій батько. Звідси починається Батьківщина. (43 сл.)
Граматичне завдання
• Підкресли головні члени речення у:
• а) першому реченні;
• б) другому реченні.
• Добери спільнокореневі слова до слів: вишня, яблуня.
• Розбери за будовою слова: вузенька, молоденька.
• Поділи слова на склади для переносу: мальви, батько.
12
У степу
Був чудовий липневий день. Блакитне небо дихало на землю теплом. Вітер доносив із степу пахощі стиглого зерна.
Раптом над горизонтом нависла темна хмара. Вона швидко наближалась. І ось до землі летять перші дощові краплини. Після них широкою чарівною музикою зашуміла злива. Засивіла дощем далечінь. На шляху заблищали калюжі. Земля знову набиралася сили. (54 сл.)
Дякую
ВідповістиВидалитиДякую
ВідповістиВидалити